Filmproduktioner

Nedan kan ni ta del av våra filmproduktioner som ligger publicerade på YouTube.

Hoppa till videor
  • Polestar 2
    • 2022-01-12

    Polestar 2

    Vi dokumenterade dåtiden tillsammans med samtiden som i sig känner en stark övertygelse om framtiden. Polestar 2 har varit med en stund nu och dess konkurrensfördelar hos de trogna Volvodrängarna är stark. Och inte bara hos dem.

    För många i Volvolägret är steget till en exklusiv hel-elare både en möjlighet och en dröm. En tung spelare på elbilmarknadens högre spelplan med en innovativ och medveten attityd hos sig själv och sin elbils-rider. Men det är tiden - transporttiden - som se’n må vara samtid eller framtid, som avgör när spontana och mångsysslande individer ska förflyttas med el. Och det tar för lång tid. Än så länge.

  • Suzuki Jimny Torakku
    • 2022-01-11

    Suzuki Jimny Torakku

    Konceptet har funnits i olika skepnader genom åren och på åttiotalet gick fenomenet ofta under namnet discojeep. Suzukis bidrag var starkt på den tiden, men man undrar ju hur medvetet Suzuki tänkte med nuvarande Jimny. Oavsett målgruppstänk, analyser, utveckling och annat det att uppenbart att någon har gjort rätt. Jimnys basala utstrålning och inneboende duktighet lockar köpare från alla läger på brukarskalan, från urbana hipsters till medvetna, nyttiga och professionella användare.

    Det finns exempel på hur Jimny-bilar har sålt för högre priser utgångspris, typ 50 000:- över. En ekonomisk funktion om tillgång och efterfrågan likt exklusivt begränsade serier som till exampel Porsche 911 GT3 och andra ibland omger sig med sina giriga förstaägare. Man ju tro och tycka att Suzuki-fabriken snart har kommit ikapp och alla Jimny-sugna fått besked om leverans, men fortfarande överstiger efterfrågan tillgången, enligt uppgift från handlarna.

    Sådana här funktioner och skapade subkulturer hade knappast varit möjligt utan sociala mediers inneboende kraft och därmed alla communities på nätet. Det kan låta enkelt att bara lansera en produkt som sedan utvecklas av entusiasterna, men det är tur, timing och marknadsfingertoppskänsla från biltillverkarna som avgör om hypen ska hända.

  • Stor fordonssamling under klubban i Jössefors
    • 2022-01-11

    Stor fordonssamling under klubban i Jössefors

    Bilweb Auctions auktionerade ut delar av en lokala kändis tillika skrothandlare i Jössefors utanför Arvika. När den första visningen öppnades på en fredagseftermiddag och efterföljande kväll. Förvandlades den gamla fabrikslokalen där alla objekt va utställda till ett folknöje i den lilla byn. Och som någon utryckte de bland spekulanterna "Där inne finns det möe fritid att buda på."

  • Toyota Yaris GR Four på Mantorp Park under TimeAttack. Hur bra är den?
    • 2022-01-11

    Toyota Yaris GR Four på Mantorp Park under TimeAttack. Hur bra är den?

    Bilfabriker och dess varumärken jobbar alla för att deras varumärke ska växa och förstärkas genom riktad marknadsföring, genom planterad medvetenhet och genom rätt sponsorsatsningar av olika aktiviteter och sporter. Men det som genom alla år har visat sig vara rätt för ett bilvarumärke är att göra bra resultat inom motorsporten och sedan ha en produkt som på ett riktigt och äkta sätt relaterar till de resultaten, och som den intresserade och medvetna konsumenten/entusiasten/marknaden kan ta del av och känna sig delaktig. Toyota Yaris GR Four är på sitt eget sätt ett lysande bra exempel. De konstruerar helt enkelt något som är duktigt på alla underlag, relaterar till rallysatsningen och har prestanda som tilltalar de medvetna och de lustfyllda. Dessa kunder skapar sedan en egna subkulturer och communitys som i sin tur gör marknadsföringsjobbet åt Toyota. Och så var hypen igång. Job done.

  • En spännande provbil med en mystisk historik från Stallbacka bilfabrik. En Saab 92 nr. 92004.
    • 2022-01-11

    En spännande provbil med en mystisk historik från Stallbacka bilfabrik. En Saab 92 nr. 92004.

    Patinerad, sliten och vacker med detaljer som inte fanns på seriebilarna, det här är en provbil från fabriken som fick ett eget chassinummer i serien, begåvades efter en period med en kommande modells kaross och såldes efter ännu en testperiod som begagnad bil till en kund. På den tiden destruerades inte testbilarna; en såld bil = pengar in. Och det behövdes för den lilla bilfabriken. Det sägs i klippet att motorn är på 800 cm3, det är fel, rätt storlek på maskinen är något mindre, 764 cm3.