Primwood uppdaterar sin hemsida och grafiskprofil

Tillsammans med Primwood har vi genomfört ett stort lyft i deras digitala närvaro, i form av uppdaterad grafisk profil men även en ny och modern hemsida.

I vårt uppdrag från Primwood ville de uppdatera sin gamla hemsida men även uppdatera utseendet av varumärket. Allting har sin tid löd ledorden vi förhöll oss till under arbetets gång. Med respekt för varumärket och igenkänningsfaktorn Primwood metoden, gjorde vi en ny modern tappning på logotypen, uppdaterade vektor linjerna enligt konstens alla regler och noggrant selekterade ut ett nytt typsnitt, som ska hålla tidens tand för lång framtid.

Arbetet kring hemsidan utgick vi från tonaliteten i den nya grafiska profilen designmässigt. Vi tog även lite nya bilder som präglar kommunikationen i bildspråket och känslan i deras fantastiska produkter. Målet med hemsidan är att förenkla kommunikationen av deras produkter, och vad det är de faktiskt levererar till slutkund. Med ett stort produktutbud och produktkategorier har vi simplifierat presentationen av undersidorna, men även justerat layouten för att tydligare för att få ett bättre helhetsintryck.

Utöver hemside arbetet och den grafiska formgivningen- Hjälpte vi kunden att sänka sina domänkostnader per år avsevärt.


Är ni också intresserade av hemsida till ert företag?

Kontakta gärna oss genom att skicka ett meddelande på vår kontakt sida.
Så tar vi upp kontakten och ser vilka tekniska behov ni behöver ha hjälp med.

Joakim Tagesson

I am the Creative Director and founder of Digifi. I’ve been devloping websites since 2010.

https://www.digifi.se/
Föregående
Föregående

Ny film för Skoda Göteborg som huvudsponsor av Göteborgsgirot

Nästa
Nästa

Live ifrån Saab Car Museum