Forbina Båtar får ny grafisk profil

Tillsammans med Forbina har vi nu sammanställt deras nya grafiska profil, som ska agera som en grafisk manual för deras varumärke. Dokumentet är ett levande dokument och kommer med tiden att uppdateras allt eftersom behovet dyker upp för grafisk formgivning.

Målet med uppdraget var att ta detta klassiska värmländska varumärke in till 2020. Med avsikten att göra designen konsekvent och igenkännande. Vi började med att ta fram ett gäng färger som symboliserar svensk sommar. Efter flertalet tester och kombinationer hittade vi tillslut de färgerna ni ser idag noga utvalda.

När väl färgerna var bestämda kunde vi fortsätta med övriga arbetet att hitta en grafiskmanér. Efter pratat med Forbina gällande deras framtida båtar och design inriktning på dessa. Tog vi beslutet om att gå i en riktning som var mer “aggressivare” och kantigare, när det kommer till typsnitt. Vi ville även respektera den föregående logotypen och symbol, och behöll den klassiska “F“ symbolen, med ett få talet ändringar i vektorerna, för att snygga till linjerna, cirkeln runt “F“ symbolen har blivit lite tjockare för att matcha tjockleken av “Forbina“ texten.

Nedan kan ni ta del av det som vi har bistått med och levererat under detta uppdraget.

• Logotyp med tillhörande sekundära logotyper & grafik

• Färger

• Typsnitt

• Dokument formgivning

• Sociala media formgivning

• Visitkort

• E-mail signatur

Är ni också intresserade av liknande tjänster för ert företag?

Kontakta oss då för ett uppstartsmöte, genom att klicka på länken nedan.

Ny hemsida för Lejonet & Björnen

Ny identitet & hemsida för Vallda Padel Club