Ny hemsida för Lejonet & Björnen

Vi har levererat ny hemsida för Lejonet & Björnen! I samarbete med mediebyrån Motherland har vi skapat ett nytt utseende och upplevelse för Lejonet & Björnen på webben. Efter ett fantastiskt samarbete med Motherland som har designat hemsidan, fick vi uppdraget att realisera designen till fungerande hemsida.

Först och främst i briefen från uppdragsgivaren var att hitta en kostnadseffektiv lösning inom deras budget. Nummer två på prioriteringslistan var att hitta en nya CMS lösning som är enkel att administrera och uppdatera hemsidan med, utan att behöva allt för mycket förkunskaper inom webbutveckling & webbadministration. Då kunden vill i förlängningen kunna enkelt uppdatera hemsidan med relevant och nytt innehåll.

Något som också var av stor vikt i briefen, var deras grafiska profil och varumärke. Att den nya hemsidan ska ha ett utseende som följer den grafiska profilen, och ger besökaren en ny upplevelse vid sitt besök. Designen skulle även vara stilren och effektiv i sitt budskap. Motherland har gjort ett fantastiskt arbete i sin utformning av designen!

Utöver design & CMS verktyg, var det även viktigt att ta fram en enklare beställningsformulär vid order av deras tårtor. Något som deras föregående hemsida inte var lika bra utformad för.

Stort tack till alla involverade i detta projektet!

Är ni också intresserade av hemsida till ert företag?

Kontakta gärna oss genom att skicka ett meddelande på vår kontakt sida.
Så tar vi upp kontakten och ser vilka tekniska behov ni behöver ha hjälp med.

Första avsnittet av Motorjournalen Play publicerat.

Forbina Båtar får ny grafisk profil